Wasze rady dla początkujących biegaczy

Uprawianie sportu, to coś co łączy zarówno nas – prowadzących witrynę, jak i Was naszych Czytelników. W ramach serwisu staramy się dzielić dobrymi radami, opiniami, refleksami i wiedzą na temat sportu i jego uprawiania. Tym razem zastanawialiśmy się jakich rad udzielić osobom, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z bieganiem. Postanowiliśmy o to zapytać osoby spotkane w parku, które uprawiały jogging, oto najciekawsze wypowiedzi:

Dorota: dla mnie na początku największym problemem była regularność treningu. Kiedy zaczynałam zawsze miała zapał i bez trudu przychodziło mi iść pobiegać, ale z czasem zaczęłam znajdować coraz więcej przeróżnych powodów, żeby nie wychodzić. Ostatecznie kończyło się na tym, że zaczynałam biegać kilkanaście razy i po miesiącu, dwóch rzucałam to. Jak widzicie czytam ten portal i nadal biegam. Stało się to dzięki mojemu partnerowi. Znalazłam po prostu osobę, która chciała ze mną biegać. Motywowaliśmy się nawzajem i tym sposobem treningi są już dla mnie codziennością.

Mikołaj: popełniałem zasadniczy błąd, bo za każdym razem, gdy zaczynałem jakąś aktywność fizyczną to moim podstawowym problemem było w czym grać w piłkę, co ubrać na trening kalisteniki, czy co będzie odpowiednie do biegania. Ostatecznie muszę to powiedzieć wszystkim, którzy mają ten sam problem co ja, wkładacie t-shirt męski gładki (ja noszę: https://www.niren.pl/pl/c/T-shirt-meski/8) wygodne spodnie i gotowe. Nie ma się tutaj nad czym zastanawiać. Jedną rzeczą ze stroju do biegania o jakie polecałbym Wam szczególnie zadbać są buty. Od butów w dużej mierze zależy wygoda biegania, dlatego warto zadbać o odpowiedni model.

Dobromir: dla osób, które zaczynają biegać radziłbym zaczynać ostrożnie, próba przebiegnięcia za pierwszym razem pięciu kilometrów może się dla Was bardzo źle skończyć. Najlepiej jest stopniowo przyzwyczajać organizm do biegania. Pierwszego dnia zacząć od spaceru, za dwa dni pokonać pewien dystans szybkim marszem, po upływie kolejnych przejść do powolnego biegu i utrzymywać takie tempo tak długo, aż poczujemy, że bieganie w tym tempie przestało nas męczyć, wtedy możemy trochę przyśpieszyć i zacząć taki trening na jaki mamy ochotę.

Malina: to o czym często ludzie zapominają biegając to solidna rozgrzewka. Już nie raz widziałam ludzi, którzy wysiadali z samochodu czy przychodzili z domu i rozpoczynali od truchtu. To nie jest dobry pomysł, przed bieganiem trzeba się dobrze rozgrzać, dzięki temu mamy pewność, że nie zrobimy naszym mięśniom podczas treningu krzywdy. O ile rozgrzewkę przed bieganiem zdarza mi się czasem widywać, o tyle osoby, które ćwiczą po bieganiu można policzyć na palcach jednej ręki. Ćwiczenia po treningu zmniejszają zakwasy, więc warto je wykonywać. Moja rady może nie są odkrywcze, ale mało kto wykonuje ćwiczenia przed bieganiem, dlatego chciałabym za Waszym pośrednictwem zwrócić na to uwagę początkującym biegaczom.

Edward: osobie, która zaczyna powiedziałbym, że do biegania nie trzeba wiele, wystarczy koszulka i spodnie, sportowe buty i dużo zapału.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *